• Varer på lager. Rask levering
  • GRATIS FRAKT PÅ BESTILLINGER OVER 5000 NOK
  • Personlig service
Kategorier
ALLE priser er inkl. norsk toll og MVA
Kjære kunde, da vi flytter til nye, større lokaler, holder vi telefonene stengt og forsendelsen av varer stengt
torsdag 21.11.2024 og fredag 22.11.2024.

Alle innkomne bestillinger vil bli behandlet og sendt mandag 25.11.2024.

Kjøpsvilkår

Handelsbetingelser for Nettotrailer.no
 
 
Generelle opplysninger

 

ADMINISTRATION + RETURADRESSE 
West Trailer Scandinavien / nettotrailer.no
Org. Nr.
921 757 824

c/o Responsservice
Industriveien 9
4879 Grimstad


Norge
E-mail: Info@nettotrailer.dk
Telefon: +45 2080 1499

nettotrailer.no er en del af West Trailer ApS i Danmark
CVR.: DK33050968

  
Betaling

Visa kort, gebyr 0 kr
MasterCard gebyr 0 kr.
Klarna* gebyr 0 kr.

*Vi bruker Klarna som leverandør av betalingsløsningen. Dette betyr at vi kan overføre personopplysningene dine i form av kontakt og bestillingsdetaljer til Klarna når kassen er lastet, for at Klarna skal kunne administrere kjøpet ditt. Dine personopplysninger som overføres behandles i tråd med Klarnas egen personvernerklæring. 


Beløpet vil først bli belastet kortet når varen sendes.

 
Levering

GLS/BRING FLEXLEVERING - levering til adressen (Pakken må stilles):
Pakker op til 20 kg: NOK 227,00
Pakker 20-35 kg: NOK 453,00
Pakker 35-70 kg: NOK 680,00
Pakker 70-105 kg: NOK 1.083,00.
Pakker 105-150 kg: NOK 1.267,00.
Pakker 150-200 kg: NOK 1.600,00.

GLS/BRING levering til adressen:
Pakker op til 20 kg: NOK 258,00
Pakker 20-35 kg: NOK 517,00
Pakker 35-70 kg: NOK 923,00
Pakker 70-105 kg: NOK 1.183,00.
Pakker 105-150 kg: NOK 1.350,00.
Pakker 150-200 kg: NOK 1.700,00.

Pakker over 30 KG - Div. stykkgods aksler mm  Afhenger af postnummer

Leveringstid:
Lagervarer 3-4 dager fra bestilling - Vi sender 1 x per dag som samsending til Norge.
Aksler vanligvis 14-21 dager. Hvis akslene ikke er lagerført på fabrikken, er leveringstiden 6-10 uker.

Merk: Hvis hentested / pakkebutikk er valgt, blir pakken returnert etter 6 dager hvis den ikke er hentet.

Du er pliktet til å hente varer som sendes til pick up location, det være seg Post i butikk, terminal, pick up sted eller tilsvarende, og eventuelle uavhentede varer vil gå i retur til selger. Hvis varer er uavhentet vil vi kreve dekket fraktpris ut til kunden - denne fraktprisen blir derfor ikke kreditert.

Hvis du velger å nekte mottak, blir fraktprisen ikke kreditert deg med mindre annet er avtalt.

 
 
Hvis du angrer på kjøpet (angrerett)
 
Du har 14 dages angrerett, når du handler hos oss.
 
Angrefristen utløper 14 dager etter dagen du:

  1. mottok varen
  2. får den siste varen i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer som er bestilt i én ordre og som leveres enkeltvis
  3. får det siste partiet eller den siste delen i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om levering av en vare som består av flere partier eller deler

 
Du skal innen 14 dager etter mottak gi oss beskjed om at du ønsker å angre på kjøpet. Meddelelsen skal sendes via e-post til
info@nettotrailer.dk, eller ved å benytte standardangreskjemaet som du finner nederst i disse betingelsene. I meddelelsen skal du gjøre oss tydelig oppmerksom på at du ønsker å benytte din angrerett. 
                                                                                                                        
Du kan ikke angre ved bare å nekte å motta varen uten samtidig å gi oss uttrykkelig meddelelse om dette.

Merk - Standard angrerett gjelder ikke for kommersielle kjøp. Dersom du som næringsdrivende ønsker å returnere en eller flere varer, må det først avtales med nettotrailer.no - Varen skal i så fall være salgbar og det vil også være et fradrag i refusjonen på 20 %

Retur
Du skal sende ordren i retur til oss uten unødvendig forsinkelse og senest 14 dager etter at du informerte oss om at du ønsker å angre på kjøpet. Du skal selv dekke de direkte utgiftene i forbindelse med retur av varen.
Ved retur er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarlig inn.
Du bærer risikoen for varen fra forsendelsestidspunktet til varen leveres hos oss.
  
Visse varer kan i kraft av sin natur ikke returneres med normal post. Dette kan for eksempel gjelde aksler og påløp.
Utgiftene for retur forventes å beløpe seg til maksimalt ca. 500 DKK.

Returadresse:
nettotrailer.n
o
c/o Responsservice
Industriveien 9
4879 Grimstad

Norge

MERK: Vi aksepterer ikke forsendelser levert til pick-up point
  
Varer unntatt angreretten
Følgende varetyper er unntatt angreretten:
                                                                                                                     
Levering av varer som er fremstilt i henhold til forbrukerens spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg, for eksempel aksler, påløpsbremser og spesialtilvirkede presenninger. 

Hvis du angrer på kjøp av en tjenesteytelse
Du har 14 dages angrerett når du handler hos oss.
Fristen løper fra den dagen avtalen ble inngått. Hvis du ønsker å få ytelsen levert før fristen utløper, kan du gi ditt uttrykkelige forutgående samtykke til at leveringen starter og at fristen stopper når ytelsen er fullstendig levert.
 
I praksis betyr det at angrefristen utløper når ytelsen er fullstendig levert. Du beholder altså angreretten så lenge arbeidet eller leveringen pågår.
 
Hvis du har du gitt samtykke til at arbeidet eller leveringen kan starte, men du likevel ønsker å benytte angreretten din, må du imidlertid være oppmerksom på at vi vil kreve en rimelig betaling for det arbeidet som allerede er levert.
 
Du skal innen 14 dager fra avtalens inngåelse varsle oss om at du ønsker å angre på kjøpet. Meddelelsen skal sendes via mail til Info@nettotrailer.dk I meddelelsen skal du gjøre oss tydelig oppmerksom på at du ønsker å benytte din angrerett.  Du kan også velge å bruke vårt standardangreskjema og sende det til oss. Du finner det vedlagt din ordrebekreftelse og nederst i dette dokument og
her
 
I forhold til reklamasjon:
Hvis du ikke er fornøyd med tjenesteytelsen, kan du kontakte oss på info@nettotrailer.dk
Som utgangspunkt har du ikke 2 års reklamasjonsrett fordi det er en tjenesteytelse. Derfor ber vi deg kontakte oss umiddelbart hvis du opplever problemer.
 
 
Varens tilstand når du sender den i retur
Du er kun ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måte som om du prøvde den i en fysisk butikk.
 
Hvis varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt. Dette betyr at du, dersom du angrer på kjøpet, kun får en del eller ikke noe av kjøpsbeløpet tilbakebetalt, avhengig av varens kommersielle verdi.
 
For å kunne få tilbakebetalt hele kjøpsbeløpet, kan du altså kun gjøre det samme som man kan gjøre i en fysisk butikk. Du kan prøve varen, men ikke ta den i faktisk bruk.
 
 
 
Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet
Hvis du angrer på kjøpet, får du selvfølgelig tilbake det beløpet du har innbetalt til oss. Dersom det foreligger verdiforringelse som du selv er ansvarlig for, trekkes denne fra kjøpsbeløpet.

MERK at du ikke vil bli refundert leveringskostnadene hvis du angrer på en del av kjøpet.
 
Hvis du benytter deg av angreretten, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringsomkostninger (men ikke ekstra omkostninger som følge av ditt eget valg av en annen leveringsmåte enn den billigste formen for standardlevering vi tilbyr), uten unødvendig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den datoen vi mottok meddelelsen om din beslutning om å angre på denne avtalen. Vi gjennomfører en slik tilbakebetaling via samme betalingsmetode som du brukte for den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss.
 
Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har mottatt varen i retur, med mindre du innen det har fremlagt dokumentasjon på å ha returnert den.

Dersom du har oppnådd volumrabatt og i ettertid angrer på deler av kjøpet og ikke lenger oppfyller vilkåret for å oppnå volumrabatt, vil du ikke lenger ha krav på verdien av rabatten.
 
Hvis du angrer på kjøpet, skal varen sendes til:
Nettotrailer.no

c/o Responsservice
Industriveien 9
4879 Grimstad

Norge
 
 
Du kan også angre på kjøpet ved å gi tydelig varsel om dette og levere varen personlig på ovenstående adresse.
 
 
Hva skal jeg sende tilbake?
Du må vedlegge en kopi av ordrebekreftelsen eller fakturaen. Ekspedisjonen går raskere hvis du legger ved en kopi av fakturaen.
 
Merk! Vi mottar ikke pakker sendt mot etterkrav.
 
 
Hvis det er noe galt med varen (reklamasjonsrett)
 
Kjøpslovens regler om mangler kan være gjeldende for varekjøp.
 
Når du handler på www.nettotrailer.no, har du selvfølgelig 24 måneders reklamasjonsrett. Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.
 
Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke er oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen adferd som forårsaket skade.
 
 
 
Hvor raskt må jeg reklamere?
Du må reklamere innen ”rimelig tid” etter at du oppdaget mangelen ved varen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at mangelen ble oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.
 
Vi refunderer rimelige fraktomkostninger
Dersom reklamasjonen er berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fraktomkostninger.
 
Varen sendes til:
Nettotrailer.no

c/o Responsservice
Industriveien 9
4879 Grimstad

Norge
 
Vi trenger følgende opplysninger når du sender varen til oss
Når du returnerer varen, vennligst opplys hva problemet er, så detaljert som mulig.
 
Merk! Vi mottar ikke pakker sendt mot etterkrav eller lignende.
 
Husk at varen alltid må sendes tilbake i forsvarlig emballasje, og husk å få kvittering for forsendelse, slik at vi kan tilbakebetale fraktomkostningene.
 
Hva gjør vi med dine personlige opplysninger (personvernpolicy)


For at du skal kunne inngå avtale med oss, trenger vi følgende opplysninger:
 
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-postadresse
 
Vi foretar registrering av personopplysningene dine med det formål å kunne levere varen til deg.
 
Personopplysningene registreres hos West Trailer APS og oppbevares i fem år, deretter slettes opplysningene.
 
Når det samles inn personopplysninger via nettstedet vårt, sikrer vi at det alltid skjer med ditt uttrykkelige samtykke, slik at du er informert om nøyaktig hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor.
 
Direktør og ordrebehandler for West Trailer APS har tilgang til opplysningene som registreres om deg.
 
Den behandlingsansvarlige på www.nettotrailer.no
 
Vi oppbevarer ikke kundeopplysninger kryptert.
 
Vi overfører ikke kundeopplysninger kryptert. 
 
Opplysninger delt med Nettotrailer.no deles eller selges på ingen måte til tredjepart, og vi registrerer ingen personsensitive opplysninger.
 
OBS! Hvis du har en avtale med for eksempel et anmeldelsesnettsted, vil det anses å være deling av opplysninger med tredjepart. Det skal du opplyse om her, og oppgi hvem du deler opplysningene med.
 
Som registrert hos West Trailer APS har du alltid rett til å komme med innsigelser mot registreringen. Du har også rett til innsikt i hvilke opplysninger som er registrert om deg. Disse rettighetene har du i henhold til personopplysningsloven, og henvendelser i forbindelse med dette skal rettes til West Trailer APS via e-post info@nettotrailer.dk
 
 
Klageadgang
Hvis du vil klage på kjøpet, skal du rette henvendelsen til info@nettotrailer.dk. Hvis vi ikke lykkes i å finne en løsning, kan du sende klage til
www.forbrug.dk, dersom vilkårene for dette er oppfylt.
 
 
Er du forbruker med bopel i et annet EU-land enn Danmark, kan du klage til EU-kommisjonens online klageportal her -
http://ec.europa.eu/odr
 

Standardangreskjema
(Dette skjemaet fylles ut og returneres kun dersom angreretten gjøres gjeldende)
 
Til:
Nettotrailer.no

c/o Responsservice
Industriveien 9
4879 Grimstad

Norge
E-post: INFO@NETTOTRAILER.DK
 
Jeg meddeler herved at jeg ønsker å gjøre angreretten gjeldende i forbindelse med min kjøpsavtale om følgende varer/tjenesteytelser:
__________________________________________________________________________________
 
Bestilt den: _______________________________     Mottatt den: _______________________________
 
Forbrukerens navn: ______________________________________________________________________
 
Forbrukerens adresse:  ___________________________________________________________________
 
Forbrukerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________
(kun hvis skjemaets innhold meddeles på papir)
 
Kan også lastes ned
her